Warme ontvangst

Maak het je gasten gemakkelijk en maak meer winst.

"Kom maar af"

Gastvrijheid begint al online. Een uitnodigend en informatief profiel van je Venyou is de eerste stap om een relatie op te bouwen met je (potentiële) gasten. Hoe beter jij aangeeft wat je verwacht, hoe beter de match met je publiek. Die betrouwbare uitstraling moet je later natuurlijk bevestigen en dat doe je door vlot, accuraat en eerlijk te communiceren via de rechtstreekse berichten. Wees oprecht, ook bij slecht nieuws, zoals een annulering. Probeer dit te vermijden door je agenda nauwkeurig bij te houden. Meld ook wijzigingen op het vlak van bijvoorbeeld Voorzieningen, zodat je gast de tijd heeft om oplossingen te zoeken.

"Kom binnen"

Maak praktische afspraken met je gasten en help hen zoveel mogelijk op weg. Dat kan letterlijk, via een gedetailleerde routebeschrijving. In het beste geval ben je er om hen persoonlijk te ontvangen en rond te leiden, zeker bij hun eerste bezoek. Een ideaal moment bovendien om nog eens de belangrijkste onderwerpen uit je Huisreglement te overlopen ("Voeten vegen!"). Het lijkt ons vanzelfsprekend dat je Venyou bij aanvang netjes is: let erop dat je bij aansluitende boekingen voldoende tijd hebt voor de schoonmaak.

"Tot uw dienst"

Sta je gasten bij met raad en daad. Als je fysiek niet aanwezig kan zijn (of blijven), geef je gasten dan je contactgegevens voor prangende vragen. Of misschien ken je iemand die als aanspreekpunt wil fungeren op je Venyou? Zo ben je zelf ook extra gerustgesteld over het verdere verloop. Alles wat bijdraagt tot het comfort van je gasten (= jouw toewijding dus) levert je ongetwijfeld pluspunten op.

"Tot de volgende?"

Pols bij je gasten achteraf naar hun ervaringen. Durf gerust kritisch te zijn over je eigen Venyou en je profiel, zodat je kan bijsturen en optimaliseren waar nodig. Hoe beter de verwachtingen van aanbieder en gast overeenstemmen, hoe groter het succes voor beide partijen. Vergeet trouwens niet dat je gasten je Venyou openlijk kunnen beoordelen op de site.

 

Nog vragen? We horen het graag.
De bel doet het even niet, dus mail naar hello@venyous.be of ga naar onze contactpagina.